dimecres, 2 d’agost del 2023

Maldives - 5è dia

Després d'esmorzar anem cap al port per anar a fer snorkel. Pugem a una petita llanxa, la nostra amfitriona, tapada de cap a peus, ens acompanya. Deixem enrere Guraidhoo, tot i que no anem massa lluny, i la llanxa fa una petita parada en una zona on es poden veure mantes, però avui no hi ha sort. Ens expliquen que no és temporada de mantes, entre els mesos de setembre i desembre n'hi ha moltes però ara, encara que se'n pot veure alguna, no és habitual.

Seguim navegant i, de cop i volta, veiem les aletes i els lloms d'un petit grup de dofins, parem i estem una estona mirant-los. Realment són molt ràpids i constantment canvien de posició, no estan molt actius però fan petits salts mentre neden.

Guraidhoo, hi ha dofins però no es veuen ...

Molt a prop hi ha un llarg i estret banc de sorra, parem per fer-nos fotos. La nostra amfitriona es treu la túnica i es queda en bikini, baixa amb nosaltres i ens anima a fer-nos fotos cap a tots costats.

I, finalment, ens apropem a l'escull de Bidyahoo, una illa privada on ja hi ha altres vaixells aturats per fer snorkel. Només saltar de la llanxa m'impressiona molt el que veig, no hi ha grans corals però si una infinitat de peixos de colors i mides diversos, em sento com si estigués nedant en un aquari enorme! No puc parar de fer fotos i vídeos, aquest lloc és espectacular! Anem nedant seguint la línia on el mar s'enfonsa de cop, per aquí és on hi ha més peixos.

Al cap d'una estona ens indiquen que els seguim per la zona menys profunda cap a l'illa. El nostre objectiu d'avui era veure tortugues i ... n'hi ha dues! Genial! Aviat perdo de vista la més petita però puc nedar una bona estona darrera la gran i, fins i tot, un parell de vegades aconsegueixo tocar-la ☺️.

Estic cansadíssima però molt feliç! Ara toca fer les fotos amb els peixos. Anem a un punt on hi ha unes petites anèmones i deixen anar trossets de pa perquè els peixos s'acostin i en surtin molts a les fotos ... per què? Aquí no cal ... hi ha moltíssims peixos!

Nedem una estona més, lliurement, abans de tornar. El lloc és tant impressionat que he arribat a gastar la bateria de la càmera, en tinc una altra a la barca però prefereixo seguir nedant i deixar de fer fotos. Just abans de marxar veig un petit tauró nedant tranquil·lament 😅.

Tornem cap a Guraidhoo, una dutxa i un merescut descans ... Després de dinar passegem per l'illa i anem a un illot que hi ha al costat, Lhosfushi, on abans hi havia la "bikini beach" i al qual s'accedia per una passarel·la de fusta. De la passarel·la només en queden alguns ferros i l'illot està molt brut. Hem llegit que abans era públic però el van llogar i des de llavors ha quedat molt descuidat.

Al matí feia sol però la tarda s'ha ennuvolat molt i no és possible veure la posta. De tornada a l'allotjament ens ensenyen un lloc al costat del mar on hi tiren les restes orgàniques i venen taurons a menjar. En veiem alguns encara que ja és força fosc.