dimarts, 2 d’abril del 2024

Monemvasia

Monemvasia, una gran roca situada davant mateix de la costa, estava unida a terra de manera natural fins que un terratrèmol, en el S. IV, la va separar. No va ser fins dos segles més tard que es va construir un pont per unir-la i els bizantins hi van construir una ciutat fortificada.

La ciutat és divideix en dues parts, la ciutat baixa, que està restaurada quasi en la seva totalitat, i la ciutat alta, que està en ruïnes. Des de fora només es distingeix una part de la muralla de la ciutat alta, la ciutat baixa queda al darrera de la roca i no es veu.  Travessem el pont i deixem el cotxe a prop de l'entrada.

Entrem a la ciutat baixa a través de la porta de la seva muralla, aquí hi ha moltes botigues i hotels. Passegem una mica pels intrincats carrers fins a una plaça on hi ha una torre amb un rellotge i ofereix bones vistes d'una part de les cases i les muralles de la ciutat alta.

Comencen a pujar cap a la part alta, el camí té força pendent i les pedres rellisquen una mica, cal anar amb compte. Finalment arribem a dalt i travessem la muralla que envolta la ciutat alta per una porta que té un seguit d'arcs.

Acabada de passar la porta, ens aturem en un mirador que hi ha a la muralla, des d'on podem contemplar la part baixa de la ciutat.

L'únic edifici de la part alta que no està en ruïnes és l'església Agia Sofia. Com que avui està tancada ens conformem en quedar-nos una estona assegudes contemplant les espectaculars vistes que hi ha des d'aquí dalt.

Baixem de nou, anant amb molt de compte per no relliscar. Ens dirigim al costat del mar des d'on veiem i podem seguir la muralla abans de marxar.

Des de Monemvasia ens dirigim cap a Nauplia, s'hi pot anar per l'interior, travessant Esparta, o per la costa. Encara que és una mica més llarga escollim la segona opció.

Primer travessem unes muntanyes plenes d'oliveres que ens ofereixen precioses vistes, fins al poble costaner de Leonidio, on parem a dinar en un restaurant amb vistes a un petit port.

Des d'aquí seguim la costa on veiem com les muntanyes acaben abruptament sobre el mar. Veiem alguns petits pobles i algunes illes del Golf Argòlic. Arribem a Nauplia, primera capital de Grècia després de la independencia, a mitja tarda i anem cap al port.

Davant del port, construït sobre una roca dins el mar, hi ha el Castell de Bourzi. Aquest castell s'ha utilitzat com a defensa contra els pirates, com a residencia del vigilant de la presó i, actualment, és un hotel i s'hi fan concerts. Ens sentem en una terrassa d'un bar i fem tarda de relax mentre veiem la posta de sol.