diumenge, 5 de desembre del 2021

Camí Vell de Pollença a Lluc

A Mallorca hi ha antics camins que unien els pobles de l'illa, avui volem recórrer el que porta de Pollença a Lluc, però és massa llarg per fer-lo d'anada i tornada i n'escurçarem un tros. Des de Pollença es pot seguir un tram en cotxe i aparcar-lo a uns 6 km del poble. Aquí comença la nostra ruta per una amplia pista pedregosa. L'anem seguint fins que trobem les indicacions del GR221, que també va a Lluc. Decidim seguir el GR a l'anada i la pista a la tornada. Així, doncs, ens endinsem en un preciós alzinar i seguim el camí que va sortejant els desnivells i les roques.

El GR i la pista es van encreuant. Passem per un parell de ponts de pedra i veiem una font, un abeurador i algunes petites cascades que porten força aigua degut a què els últims dies ha plogut força per la zona.

El camí segueix pujant pel bosc, amb un desnivell suau però constant. Arribem a una zona menys boscosa i el camí s'ajunta amb la pista, ara que no tenim la protecció dels arbres notem un fort vent fred que va augmentant. Avui el cel està molt ennuvolat i cada vegada es veu el dia més gris. Consultem el mapa i ens adonem que encara falten uns 6 km per arribar a Lluc ... el camí és més llarg del que ens pensàvem! Decidim tornar enrere, no ens volem arriscar a remullar-nos si comença a ploure.

La baixada la fem pel Camí Vell, una pista ample que recorre espais més oberts. Tenim en un costat la muntanya, imponent, i a l'altre camps verds amb garrofers i altres arbres vells amb troncs de formes curioses.

Gaudim molt el camí de tornada, en alguns trams es torna a endinsar al bosc i passa entre mig de roques. Hem caminat poc més d'11 km, el camí sencer, només d'anada, en són 18 ... ho haurem de deixar per una altra ocasió.

Al vespre vaig a passejar pel costat del mar, està tot molt tancat, quina diferència amb l'animació de l'estiu! Les barques del port, sacsejades pel vent fan un soroll com de campanetes que és molt relaxant.