diumenge, 9 de gener del 2022

Fins aviat, Senegal!

Després de les últimes compres en un dels mercats d'artesania de Dakar pugem a la furgoneta per anar cap a l'aeroport i començar el retorn a casa.

Què m'ha semblat Senegal? Per ser el primer viatge a Àfrica penso que és un bon lloc per on començar, la gent és amable i, excepte en les zones més turístiques, els venedors no es fan pesats. He conegut poblats molt autèntics, arrelats a les seves tradicions, un país de terra fèrtil i amb aigua en abundància, almenys en el sud. En els seus colorits mercats he pogut observar una mica del seu dia a dia, l'elegància dels seus habitants, especialment de les dones, la majoria de les joves amb nens penjats a l'esquena, en contrast amb els nens que estan demanant, els carrers polsosos i la brutícia que hi ha per tot arreu. La vida en els pobles del delta de Saloum i a la desembocadura del riu Casamance transcorre entre manglars i bolongs. En un país de majoria musulmana, en el qual hem pogut sentir a les ciutats, a les cinc de la matinada, la crida a l’oració, hi conviuen ètnies que mantenen les seves creences animistes, en alguns casos barrejades amb el cristianisme. M’he enamorat de l’artesania, de fusta i ceràmica, de les teles i les pintures.

Han estat 13 dies fent la volta a Gàmbia i hem tingut llargs trajectes durant els quals hem vist el país a través d’un vidre, que no s’acaben de compensar amb les activitats que hem pogut realitzar. M’han faltat dies a la Casamance, una zona que penso que mereix una visita més lenta, abastar menys espai i viure’l més, i m’ha sobrat creuar Gàmbia ... sé que tornaré!

Arribem a l’aeroport amb temps de sobra i esperem el vol cap a Madrid. A Madrid tinc més de tres hores d’espera fins agafar el vol que tinc enllaçat a Barcelona. I finalment, un autobús em porta a casa. La tornada ha estat llarga, sort que de nit no tinc cap problema per dormir on sigui ...

Finalment em toca afegir un país a la llista, sí!, un!, tot i que he tingut molts dubtes, i malgrat que compleix el requisit d’haver-hi passat un dia i una nit, no afegiré Gàmbia doncs realment no conec res del país.


Àfrica (4)
Amèrica (7)
Àsia (9)
Europa (19)
Oceania (0)
Egipte
Marroc
Senegal
Tunísia
Argentina
Bolívia
Estats Units
Guatemala
Mèxic
Perú
Xile
Filipines
Indonèsia
Iran
Japó
Jordània
Malàisia
Myanmar
Tailàndia
Turquia
Andorra
Bulgària
Ciutat del Vaticà
Dinamarca
Espanya
Estònia
Finlàndia
França
Hongria
Irlanda
Islàndia
Itàlia
Països Baixos
Polònia
Portugal
Regne Unit
Romania
Suècia
Suïssa
TOTAL: 39 països

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada