divendres, 21 d’agost del 2020

Cascades i Abadia Sant Martí

Avui al matí anem a Vernet-les-Bains des d'on fem una caminada a dues cascades. Comencem travessant el poble, i agafem un camí que, com no, comença a pujar ...

Resseguim el riu Saint Vicent, per un camí pedregós però amb poc pendent i fàcil d'anar pujant. També hi ha algunes passarel·les i un pont, que després de travessar-lo ens deixa a la cascada Saint-Vicent.

Seguim caminant, travessem un altre pont per davant de dues petites cascades, l'entorn és magnífic, i l'excursió, sobretot comparada amb la d'ahir, és molt fàcil.

Finalment arriben a la cascada des Anglais, el nostre objectiu, en poc menys d'una hora i mitja. Aquí tenim temps per descansar o ... refrescar-nos a la cascada! L'aigua està mooolt freda però m'hi acabo posant, encara que no hi estic massa estona. Quant surto la sensació de l'aigua freda és molt agradable però no puc dir el mateix quan hi soc dins 😬. La tornada es fa pel mateix camí, una excursió senzilla d'uns 7 km entre anada i tornada i un desnivell de 400 m.

Anem a Castell de Vernet a dinar, en una petita zona amb taules a l'aire lliure, per agafar forces per a la segona caminada del dia, que farem des d'aquest poblet. L'objectiu de la tarda és l'Abadia de Sant Martí del Canigó, situada en un pic rocós de la vall del Canigó. Pugem per mig del bosc, seguint un empinat camí de roques enmig dels arbres, són poc més de 2'5 km amb un desnivell de 300 m, l'entorn és molt agradable però el camí no és senzill ...

Una monja de la congregació de les Beatituds, ordre a la qual pertany actualment l'abadia, ens la mostra i ens explica la seva història des que va ser fundada a l'inici del S. XI, pels monjos benedictins, com va ser confiscada, abandonada i saquejada a partir de la revolució francesa, i finalment reconstruïda, en dues etapes, a principis del S. XX. Veiem el claustre, abans tancat a l'exterior, amb unes vistes fabuloses, l'església i la cripta.

Després de la visita pugem a un mirador que ofereix unes vistes espectaculars de l'Abadia.

La baixada la fem per la carretera, un camí molt més fàcil que el de pujada, i veiem Sant Martí el Vell, l'antiga església parroquial romànica del poble de Castell de Vernet.