dijous, 20 d’agost del 2020

Congost de Carançà i Vilafranca de Conflent

Al matí fem una ruta pel congost de Carançà, aquí el riu travessa un dels llocs més aïllats pels profunds congostos que forma i els alts pics que l'envolten. Comencem pujant per un camí amb pedres i un fort pendent, enmig d'un bosc.

Arribem a dalt, aquí comença el congost i una zona coneguda com la balconada de Carançà, es tracta d'un camí excavat a la roca que va resseguint el congost.

El lloc és espectacular, les caigudes impressionants, al fons es va sentint el soroll del riu. Es tracta d'un congost no massa estret i amb densa vegetació. L'anem seguint fins arribar al riu.

Arribem a les passarel·les, encara que es tracta d'una ruta circular aquesta zona és d'anada i tornada. Passem per ponts que travessen el riu i es mouen, i passarel·les que van enganxades a la paret. Per pujar i baixar hi ha escales completament verticals, en algunes passarel·les no m'hi acabo de sentir segura del tot ...

Anem seguint el riu, va baixant entre pedres i es formen petites cascades, l'entorn m'agrada molt.

Arribem a una zona ampla al costat del riu, es pot seguir i passar un parell de passarel·les més però decideixo quedar-me aquí per descansar, dinar i banyar-me els peus, l'aigua està mooolt freda!

Després tornem enrere per les passarel·les fins arribar al punt on el camí es bifurca i baixa per l'altre costat del congost. Comença amb una important pujada entre roques per després anar baixant. La baixada té moltes pedres i roques i en alguns punts és complicada ... La part baixa i final del congost, de nou pel costat del riu, és molt agradable. Han estat uns 12 km amb un desnivell de 400 m i dificultat mitjana 😉.

De tornada parem a Vilafranca de Conflent, un petit poble medieval emmurallat, de només dos-cents habitants, amb molts atractius: un castell, coves i la muralla. No tenim temps de visitar-ho tot i opto per passejar pels dos carrers que formen el poble i recórrer la muralla.

La muralla està molt ben conservada, és un camí de ronda al voltant del poble, cobert per tal que des de fora no es veiessin els soldats que feien la ronda, i amb bones vistes, des de les finestres, del poble i l'entorn. M'encanta!