dimarts, 12 de juliol del 2022

Cap a Arusha

Avui toca un altre dia de viatge llarg fins a Arusha. Hem decidit contractar un autobús privat per anar més còmodes i poder fer les parades que necessitem. Som nou i ens porten un autobús de trenta-dues places, encara que en compto com a màxim vint-i-nou ...

Els primers quaranta quilòmetres són per una carretera de muntanya, amb un barranc al costat dret, sort que era de nit quan vam arribar (aquí es condueix per l'esquerra) i no es veia, i unes vistes fantàstiques.

Hi ha núvols i està plovent, sort que ahir ja vam acabar el trekking. Anem seguint la carretera i baixant, aviat deixarem enrere aquestes muntanyes que hem estat descobrint durant tres dies.

Arribem a baix i enllacem amb una carretera principal, ara podem anar més ràpid. A un costat seguim veient les Usambara que, poc a poc, anirem deixant enrere; a l'altra banda res, una extensió immensa de terreny amb una mena de planter de palmeres.

El camí és llarg, són en total uns 340 km, però aquí ni les carreteres ni els vehicles permeten anar a grans velocitats. Passem per zones on no hi ha res, de tant en tant es veuen cases aïllades i petits grups de construccions als quals no m'atreveixo a anomenar pobles, i també poblacions més grans. Parem a dinar en un poble en el qual hi ha un mercat molt acolorit on venen de tot: carn, peix, fruita, verdura, roba ...

Fem una volta i aprofito per comprar-me una jaqueta, que no sortirà de Tanzània, per no passar fred els dies de safari, especialment en el cràter del Ngorongoro.

Es nota que ens acostem a Arusha quan es veu més activitat, més cases, mercats, botigues i edificis moderns. Han estat, en total, vuit hores i mitja de viatge.