dimecres, 6 de juliol del 2022

Snorkel a Memba

Avui ens llevem aviat, molt aviat, massa aviat!!! Hem contractat una excursió d'snorkel / submarinisme i ens han dit que hem de ser-hi a les 6:30 del matí. No som massa puntuals però tampoc calia, aquí tot va "pole pole" (poc a poc) i no és fins passades les 8:30 que pugem al bus que ens porta a Ningwe, a la punta nord de l'illa, en una hora i mitja.

Deixem el poble i creuem zones rurals, amb boscos, esplanades, palmeres i petits pobles amb cases fetes de maons i el sostre de xapa. També, en contrast veiem luxosos complexes hotelers,  alguns al costat mateix de les cases locals. Finalment arribem a la platja, hi ha molts vehicles aparcats i molta gent.

Pugem en una barca que ens acosta a l'illa de Memba, una illa privada al voltant de la qual hi ha una barrera de coral i molta vida submarina. Fem una primera immersió, jo d'snorkel, l'aigua està força moguda però el fons marí es veu bé. Veig estrelles de mar blaves, un peix trompeta i molts altres peixos de colors. Des de l'aigua és veu com la barca es balanceja, només de veure-la m'entra el mareig, és millor que segueixi mirant el fons marí 😄.

Pugem a la barca, canviem de zona i fem una segona immersió. Aquí seguim veient molts peixos, la vegetació i corals del fons, i altres estrelles. S'està molt bé a l'aigua, jo no en sortiria ...

Ens donen el dinar i tornem a la platja. Ara la marea ha baixat i ens deixen força lluny, baixem amb l'aigua fins els genolls i caminem vigilant per no fer-nos mal amb les roques que hi ha al fons. Mentre caminem se'ns acosten nens que ens demanen el menjar que ens ha sobrat del dinar ... aquí no tot és tant maco com sembla.

A la tarda faig una passejada pel poble de Paje i veig una bonica posta de sol.