dimecres, 20 de juliol del 2022

Arusha i tornada

Després de deixar les coses a l'hotel decidim anar a donar una volta per Arusha i escollim un mercat local. Parem un parell de tuk tuk que ens hi apropen. Aquí hi venen de tot, fruita, verdura, carn, peix, espècies, roba ... hi voltem una estona.

Sortim del mercat i fem una volta pels carrers del voltant, plens també de botigues, fins trobar-nos a l'hora acordada amb els tuk tuk per tornar a l'hotel a sopar i dormir.

Arriba l'últim dia a Arusha, a Tanzania i a Àfrica, hem de començar a acomiadar-nos. Pel matí decidim anar al mercat massai per fer les últimes compres. Tenen tot d'artesania, molta de la qual ja havíem vist ahir, sobretot articles fets amb abaloris com braçalets, collarets, posagots, cistelles ..., peces tallades en fusta, teles, vestits, samarretes ...

Hem quedat per dinar amb l'equip del safari, els dos conductors, el cuiner i en Godfrey, gràcies a ells els últims cinc dies han estat un èxit total. En acabar tornem a l'hotel a recollir les coses i anar cap a l'aeroport. El trajecte des d'Arusha fins l'aeroport internacional Kilimanjaro és llarg i en alguns trossos hi ha força cotxes. Em vaig fixant per darrera vegada en els paisatges, veig plataners i camps de cultiu, tot molt verd, i petits pobles amb botigues i mercats, amb aquella mena de caos controlat que els caracteritza.

Sort que hem arribat a l'aeroport amb molt de temps! Passem el primer control de passaports i equipatges, anem al taulell de facturació, que encara no està obert, i ràpidament es forma una llarga cua. Després de facturar anem al control de passaports i, estem una hora!!! I això que a la cua que ens han enviat no hi ha gaire gent! Finalment ens segellen el passaport i passem l'últim control de seguretat, ja som a dins! L'aeroport és molt petit, només hi ha cinc portes, dues per a vols nacionals i tres per a internacionals, anem a peu fins l'avió i hi pugem.

El primer vol, d'Arusha a Amsterdam és via Dar es Salam. S'enlaira puntual a dos quarts de deu i en tres quarts d'hora aterra a Dar es Salam on estem parats més d'una hora sense moure'ns de l'avió, excepte les persones que acaben o comencen aquí el seu viatge.

Aquest vol és llarg, dura vuit hores i mitja, però com que és nocturn aprofito per dormir i així passa ràpid. Arribem a Amsterdam i passem els controls d'equipatge i seguretat, aquí el ritme ja no és "pole pole". Esmorzem, ens dirigim a les portes d'embarcament i ens acomiadem de la meitat del grup, que volen a Madrid. Finalment embarquem cap a Barcelona i arribem en un vol que dura poc més de dues hores.

I ja puc afegir un país més a la llista. Ara ja en són 40 i Àfrica va prenent forma 😄.