dilluns, 26 de desembre del 2022

Cuenca, primeres impressions

Quan tinc vacances i disposo de temps procuro marxar. Si pot ser me'n vaig lluny, a algun país diferent, en el que encara no hagi estat, esperant que em sorprengui ... I, sovint, m'oblido que més a prop també tenim una riquesa que desconec i espais, tant urbans com naturals, que em poden sorprendre.

Aquests dies no festius entre Nadal i Cap d'Any aprofitaré per visitar, amb la millor companyia, Cuenca, la capital i part de la província. Sis hores de cotxe, més algunes parades, m'hi porten. Decidim començar les visites avui mateix, ens dirigim al Ventano del Diablo, una cova natural amb dos arcs que formen unes enormes finestres amb vistes al riu Júcar. Un espai realment impressionant, al costat mateix de la carretera, adaptat com a mirador.

Però, d'on li ve aquest curiós nom? "Ventano" ve del llatí antic, en el qual els superlatius acabaven en o, i, per tant, fa referència a una finestra gran. I "del diablo" perquè, segons una llegenda popular, el diable utilitzava la cova per fer els seus rituals i aquelarres amb algunes bruixes, durant els quals empenyia pel finestral a qui s'atrevís a treure el nas.

Després de meravellar-nos del paisatge des del ventano, volem anar a passejar pels Callejones de las Majadas, però sembla que avui no estic gaire fina interpretant el gps i me'n vaig en direcció contrària. Quan ens adonem de l'error ja se'ns està fent tard, aviat serà de nit, ho deixem per un altre dia ...

Arribem a Cuenca i, després de deixar les coses a l'allotjament, fem una passejada. La primera impressió de Cuenca, de nit, és molt bona. La ciutat està força animada, des del pont San Pablo obtenim magnífiques vistes de les Casas Colgadas, que la lluna fa encara més màgiques.

Finalment arribem a la Plaza Mayor i descobrim alguns locals fantàstics on podem sopar unes tapes amb música i un ambient molt agradable.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada