dijous, 5 de desembre del 2019

Island Hopping a l'Illa Coron

Avui hem contractat un vaixell per anar als principals punts de l'illa de Coron i a algun altre no tan turístic i menys massificat. Anirem en una barca tradicional amb bancs a banda i banda i un toldo por protegir-nos del sol.

El port des d'on surten els vaixells ja és digne de foto, hi ha tot de palafits i vaixells, té molt d'encant. Veiem nens i adults passant en tota mena d'embarcacions.

Deixem el port enrere i anem cap a l'illa, la primera parada és Kayangan Lake, la foto que més surt a google quan busques imatges de Coron. Hi ha molts vaixells i gent, pugem unes escales per anar al mirador i baixem per l'altra banda per banyar-nos en el "llac". L'aigua és transparent, està quieta i la temperatura és la ideal, però no hi ha peixos. Nedem una mica i tornem al vaixell.

La segona parada és en un vaixell enfonsat, el vaixell s'intueix però queda força avall. En aquesta zona hi ha també corals i peixos de mides i colors variats. Fent snorkel veiem, entre altres, un peix pallasso amb una cria en una anemone de mar i un banc de peixos més petits que estan sota i al costat del vaixell.

Hem decidit canviar un altre llac típic similar al primer pel Green Lagoon, es tracta d'un entrant entre les roques on les aigües es veuen de color verdós. Baixem a l'aigua i el guia ens acompanya a un petit túnel entre les roques, invisible si no saps on és, que porta a un espai tancat entre altes parets, amb sorra de platja i un arbre. M'ha semblat un petit paradís que hem tingut la sort de visitar sense cap altra embarcació.

És hora de dinar, anem a la Banol Beach a menjar els peixos que han cuit a la brasa en el mateix vaixell.

Després de dinar fem una estona de relax i bany.

La següent parada ens permet fer snorkel en una zona que està plena de corals de totes mides i colors, i peixos, molts peixos! És espectacular, impossible descriure-ho amb paraules ...

La darrera parada és a les Twin Lagoons, dos "llacs" comunicats per un túnel sota les altes roques que els separen. Ens deixen a l'inici d'un i nedem fins l'altre. Aquí un 10% de l'aigua és dolça, abans de barrejar-se queda a la part superior i, a més de ser més freda, fa que es vegi com borrosa.

Ja és hora de tornar, ha estat un dia fantàstic!