dimarts, 3 de desembre del 2019

Volcà Taal i tifó Tisoy

Des de Tagaytay agafem tuktuks per anar al llac Taal, tenim quasi una hora i mitja de trajecte fins a Buso Buso, d'on surten els vaixells per anar al volcà Taal, que està al mig del llac.

El cràter principal del volcà va erupcionar el 1911 a la caldera d'un volcà extingit, té més de 30 cràters i es considera el volcà més mortífer del món. Negociem el preu per creuar fins el volcà i al final ens cobren una burrada ... però no hi ha més opcions ...

Pugem en un vaixell tradicional i en 10 minuts, entre nombroses piscifactories, travessem a l'illa.

Quan arribem paguem l'entrada i una guia ens acompanya pel camí, fàcil de seguir i amb poc pendent.

Arribem a un mirador on podem pujar i veure el cràter del volcà amb el seu llac i un parell de fumaroles que confirmen que és un volcà actiu. Hi estem una estona fent fotos.

Baixem del mirador i tornem enrere, es podria seguir pujant cap a la cresta del volcà però avui anem tard i el dia, tot ennuvolat i sabent que arriba un tifó aquesta tarda, no acompanya. Tornem amb el vaixell i els tuktuks fins a Tagaytay, dinem i acabem de passar el dia.

Cap al vespre el vent comença a bufar i plou. Durant la nit s'intensifica. Ens llevem amb la calma, avui serà dia de relax ... sortim de l'apartament per esmorzar i veiem un arbre caigut ...

És curiós veure al carrer gent, cotxes circulant normalment i, fins i tot, dos ciclistes. Es nota que aquí hi ha una mitjana de 20 tifons l'any i aquest no és dels més forts, hi estan acostumats ... Des del 15è pis, on tenim l'apartament llogat, la visibilitat a estones és quasi nul·la, i se sent el vent i la pluja.

Cap al vespre para de ploure però el vent segueix bufant fort tota la nit. Anem a dormir aviat perquè toca matinar molt per agafar un bus a les 4:30 h cap a l'aeroport.