dimecres, 11 de desembre del 2019

Puerto Princesa

El darrer dia del viatge el passem a Puerto Princesa, la principal ciutat de l'illa de Palawan. Com totes les ciutats asiàtiques és sorollosa i caòtica, però aquesta és força petita.

Visitem la Catedral de la Immaculada Concepció de Maria, dedicada a la patrona de la ciutat. Aquesta església, construïda a finals del S. XIX, és d'estil neoclàssic. Avui hi ha un casament.

Just al davant trobem la Plaça Cuartel. Avui en dia transformada en un tranquil jardí, va ser un bastió dels soldats d'Estats Units que es va convertir en presó quan, durant la Segona Guerra Mundial, la van prendre els soldats japonesos i on van cremar vius a 154 soldats americans. Hi ha cartells explicatius i un photocall on ens podem transformar en soldats.

Després ens dirigim a Baywalk, l'agradable passeig marítim de Puerto Princesa, per fer una passejada. Hi ha tot d'ornaments nadalencs i un enorme arbre.

Fem una volta pel mercat, ple de paradetes amb tot tipus de menjar, carn, peix, verdures ...

Dinem i dediquem la tarda a fer les últimes compres o relaxar-nos a la piscina de l'hotel.

Al vespre tornem al passeig marítim on veiem il·luminat l'immens arbre de Nadal, un gran naixement i una mena de festival on surten nens cantant ... no hem d'oblidar que, encara que aquí faci calor, Filipines és un país de majoria catòlica i falta poc per Nadal ...

Sopem a les paradetes de peix del passeig.