diumenge, 1 de desembre del 2019

Pujada al volcà Pinatubo

Quinze hores, dos busos i un tricicle ens porten de Sagada a Santa Juliana on passem la nit. Ens llevem molt aviat per esmorzar i cap a dos quarts de set sortim cap al volcà Pinatubo. Anem en atrotinats 4x4, pel llit d'un riu, travessant-lo de tant en tant. Veiem un ramat de búfals d'aigua.

El paisatge del nostre voltant són muntanyes verdes amb alguns plataners i, de tant el tant, parets seques tallades per l'aigua i el vent, al voltant del riu pedres i herbes.

Arribem al punt on hem de començar a caminar. El principi del camí també segueix el llit del riu, ample, amb pedres, es pot fer bé. De tant en tant hem de travessar el riu saltant per algunes pedres, sort que m'ajuden i no acabo xopa de cap a peus ...

Més endavant el camí es converteix en un corriol, seguint un rierol, entre arbres verds. La pujada és suau, es va fent bé.

Arribem a dalt, la pujada al cràter no és gens dura, el pendent és suau i el paisatge té encant. Veiem el cràter del volcà amb un llac al centre ... perquè sé que és el cràter d'un volcà, si no ho sabés bé podria pensar que és un llac envoltat de muntanyes ...

Després de fer algunes fotos baixem al llac, la baixada es fa per una escala, molt senzilla si la comparem amb les que ens hem trobat als arrossars ... Arribem a la vora del llac i hi estem una estona.

Pugem i dinem abans de reemprendre el camí de tornada.

Una dutxa abans de deixar l'allotjament per treure'ns la pols que hem acumulat durant el camí de tornada en el 4x4, i quasi sis hores de furgoneta fins a Tagaytay.