dissabte, 11 de juliol del 2020

Caminada a Cala Sant Vicenç

Ahir va ser dia de relax, piscina i passejada per Port de Pollença.

Vistes de Port de Pollença

Avui toca una mica de moviment, farem una caminada fins a Cala Sant Vicenç. Sortim de Port de Pollença i, de seguida, ens trobem davant de la serra del Cavall Bernat. El "camí", per dir-ne d'alguna manera, s'enfila enmig de roques, és difícil de seguir tot i que hi ha algunes fites.

Amb certa dificultat ens anem enfilant muntanya amunt ... arribem a dalt, la panoràmica que es veu des d'aquí de Port de Pollença i de la serra és espectacular!

Uns passos més i veurem la costa a l'altra banda de la serra ... o no! Encara queda un bon tros per arribar a la carena i el camí entre roques segueix enfilant-se. Ens costa seguir-lo, hem perdut de vista les fites ...

Seguim avançant per on podem i tornem a trobar les fites, el camí quedava més a la dreta, muntanya amunt ... i segueix pujant! Ara ja veiem al fons el vessant nord de la serra i algunes cases de la zona de Cala Sant Vicenç, el nostre objectiu.

Som sota la Talaia Vella i veiem una muralla pretalaitòtica, les fites segueixen anant muntanya amunt, travessem la muralla per un pas i decidim anar cap al nord, sense seguir pujant, i així arribem a un mirador amb vistes espectaculars de la Costa nord i Cala Sant Vicenç. En aquest moment estic gaudint de les vistes però no de la caminada ...

Està clar que hem de recular i començar a baixar! Ara veiem algunes fites més avall, que no havíem vist abans, a veure si les podrem seguir ... Anem baixant entre les grans roques que hi ha per tota la muntanya ... enfilant-nos-hi, vorejant-les, saltant, esquivant matolls ... no és gens fàcil! Per sort no rellisquen gens i les soles s'hi adhereixen bé.

Anem seguint les fites i, poc a poc, ens anem acostant a l'objectiu, el pendent va disminuint i finalment arribem a la pista que baixa a les quatre cales que hi ha la zona. La primera cala que trobem és Cala Carbó, una petita platja de pedres amb algunes barques dalt de plataformes de difícil accés, com s'ho deuen fer per pujar-les i baixar-les?

Bufa el vent i fa mala mar, estem cansades i decidim seguir avançant per anar a dinar. Ens dirigim a la següent platja, Cala Molins, aquí veiem que hi ha bandera groga i una altra que avisa de la presència de meduses. Avui no ens banyarem ...

Avancem una mica més resseguint la costa però al final decidim no arribar a Cala Clara i Cala Barques, les altres dues platges de la zona. Dinem en un dels dos únics bars de Cala Molins que estan oberts. Després de dinar toca tornar, aquesta vegada, però, anirem pel camí de Port de Pollença a Cala Carbó, desfem l'últim tram de la pista fins arribar a una rotonda on comença la ruta. Primer és una pista ampla que més endavant es transforma en un camí pedregós però fàcil. Travessem el Coll de Síller i en menys d'una hora ja som a Port de Pollença! Res a veure amb el camí del matí, aquest és fàcil de fer i seguir ...

A la tarda anem a fer una passejada, compres i bany de peus a la platja de Port d'Alcúdia.