dimarts, 28 de juliol del 2020

Sagres, São Vicente i Costa occidental

Fem una volta pel centre de Lagos per buscar un lloc per esmorzar. La zona té bona pinta i segur que al vespre hi ha força ambient ... ara encara està tot molt tancat, només veiem oberts els bars i cafeteries que donen esmorzar. Em vaig fixant en alguns elements que sembla que són característics dels pobles de l'Algarve, l'empedrat dels carrers i les cases amb façanes blanques o enrajolades.

Després d'esmorzar anem a Sagres. Visitem la fortalesa, que en si no és gran cosa però que proporciona magnífiques vistes dels penya-segats que l'envolten.

Fem una parada al mirador de Punta d'Atalaia per seguir veient els penya-segats.

Baixem al port on trobem una bonica imatge amb les barques de pesca de colors amarrades en un espai que queda protegit de forma natural per les roques que l'envolten.

Al costat del port dinem en un restaurant des d'on podem veure la subhasta del peix a través de les finestres del menjador que donen directament a la llotja.

A la tarda anem a Cap São Vicente, a l'extrem sud-occidental de l'Algarve. Des de la punta, on hi ha el far, tenim bones vistes de la costa i els penya-segats.

Seguidament ens dirigim a la Costa Vicentina, la costa oest de l'Algarve, aquí hi ha una zona natural protegida, amb poques construccions, i platges freqüentades per surfistes. Passegem una estona per la platja de Castelejo, una ampla franja de sorra fina amb altes parets de pedra al seu voltant.

Per acabar el dia pugem al mirador de Cordoama, des d'on divisem les platges de Castelejo i Cordoama, per veure la posta de sol.