diumenge, 26 de juliol del 2020

Faro i illes de Ria Formosa

Lloguem un cotxe i anem cap al sud, ens separen 277 km de Faro, el nostre objectiu, a l'Algarve. Travessem paisatges ondulats, amb poques elevacions, al principi força verds però que es van tornant més secs a mesura que avancem. Es veuen poques construccions, algunes cases aïllades i petits pobles al fons. Sembla una àrea molt rural amb extensions agrícoles i ramaderes.

Arribem a Faro passat el migdia, deixem les coses a l'allotjament i anem a dinar. A la tarda agafem una barca ràpida per anar a dues illes de la Ria Formosa, l'illa Farol i l'illa Deserta. A l'anada estem soles a la barca i el conductor ens diu si la volem portar ... si! I tant!

A l'illa Farol hi ha un petit poble amb cases blanques, segurament d'estiueig, i un far en el qual abans de la pandèmia es podia pujar però que ara està tancat ... Ens banyem en una de les platges, davant mateix del far.

A l'illa deserta, com indica el seu nom, no hi ha res ... bé, un restaurant, si es pot fer negoci es fa ... La platja que envolta l'illa, de sorra fina, està plena de petxines, i a l'interior tot de matolls que creixen entre les dunes i li donen un toc més natural i salvatge. Passegem una estona i fem un bany.

Al vespre, fem un petit recorregut pel casc antic de Faro, uns carrers empedrats amb un parell de places grans que queden envoltats per l'antiga muralla i aprofitem per sopar-hi.