divendres, 31 de juliol del 2020

Caminada de Carvoeiro a Benagil

Avui hem decidit fer una excursió pels penya-segats des de Carvoeiro fins a Benagil, segons ens han dit són uns 7 km. Veurem des de terra una part de la zona que ahir vam veure des del mar, i en descobrirem petits racons amagats.

Platja de Carvoeiro

Sortim de Carvoeiro per unes passarel·les que s'endinsen en el monument natural de les coves d'Algar Seco. Aquestes formacions rocoses, pel que sembla una barreja de fòssils i fang, han estat esculpides pel vent i s'han format arcs, passadissos, finestres, piscines naturals ...

Entre les formacions destaquen els "Ulls de Boneca", unes finestres amb espectaculars vistes al mar a les quals s'accedeix per un túnel.

Al seu costat hi ha una piscina natural d'aigües transparents, que s'omple amb l'aigua del mar i fa petites onades, banyar-s'hi és un plaer!

Des de les roques hi ha algunes plataformes de fins a 12 metres d'alçada des de les quals es pot saltar a l'aigua.

Deixem enrere l'algar seco i seguim avançant. Al cap de poca estona trobem la Praia do Vale Covo, Hi baixem per fer un bany i refrescar-nos. Hi ha una cova al costat a la qual es pot arribar nedant, però uns cartells indiquen que a tota la zona hi ha risc de despreniments.

Seguim caminant, ara ja fa estona que no hi ha passarel·les i en molts punts el camí es va ramificant per trobar-se una altra vegada més endavant. Els paisatges no deixen de sorprendre, anem veient la costa retallada i multitud de coves a les quals només es pot accedir des del mar.

Passem pel costat del far Alfanzina i arribem a la Praia do Carvalho, a la que s'accedeix per una escala dins d'un túnel excavat a la roca. Fa calor, aprofitem per fer una altra capbussada.

El nostre objectiu, Benagil, és a tocar. Hi arribem i decidim anar nedant a la cova que hi ha al costat, no queda lluny i és molt accessible. Com que ja comença a ser tard a la cova no hi ha quasi ningú i la podem veure molt bé, és una meravella de la natura!

Tornem a Benagil i caminem uns 4 km, ara per l'interior, per tornar a Carvoeiro.