dimarts, 7 de juliol del 2020

"Nova normalitat" a la T1

Aquest estiu, marcat per la covid-19, serà diferent. Acostumada als grans viatges, sovint en un altre continent, i d'una durada de varies setmanes, m'hauré de conformar amb escapades curtes i a prop. Queda aparcat el viatge pel Nord de Perú que tenia mig planejat, de moment pel 2021 ... essent optimista! Qui s'havia d'imaginar fa mig any que aquell virus que va aparèixer a Wuhan, ara ja amb nom propi, ens canviaria la vida d'aquesta manera?



Arribo a la T1 de l'aeroport de Barcelona, vaig amb molt temps perquè no se ben bé què em trobaré. Només arribar veig una llarga fila de taxis, llarguíssima, però amb molt poca activitat. Entro a l'aeroport per la planta de sortides, com sempre, però em costa reconèixer on sóc, l'espai està tancat i no pots accedir si no és amb targeta d'embarcament. La gentada esperant els viatgers que arriben ha desaparegut i el bar està precintat, és una imatge força desoladora.


Entro i me'n vaig cap als taulells de facturació ... normalment no facturaria però a Vueling és obligatori si no pagues embarcament prioritari. Aquí les antigues marques del terra "Espereu el vostre torn" conviuen amb tot de línies vermelles separades un metre i mig que ens recorden "Mantingueu la distància". Facturo i me'n vaig a passar el control de seguretat, les línies vermelles es transformen en cercles amb peus, també separats, i hi ha molts punts amb dispensadors de gel hidroalcohòlic.


Jo no soc de comprar a l'aeroport, però si em sobra temps acostumo a entretenir-me passejant per les botigues ... ara, però, tret del duty free i un parell de botigues de roba, estan tancades, i els bars la majoria estan tancats i precintats ... La megafonia que habitualment advertia "Tingues cura dels objectes personals" ara recorda que  "És obligatori l'ús de mascareta" i "Mantingues la distància de seguretat i les mesures d'higiene".


Em dirigeixo a la porta d'embarcament, aquí han inhabilitat la meitat dels seients, però hi ha tan poca gent que en sobren.


Finalment pujo a l'avió, aquí no hi ha distàncies de seguretat i això que l'avió va mig buit, no seria lògic assignar seients separats fins on es pugui? Doncs no! Hi ha files completament buides i files plenes amb tres persones sense cap vincle ...


Finalment l'avió s'enlaira, cap a Mallorca! 😉




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada