diumenge, 11 d’agost del 2019

Caminada per les muntanyes Cindrel

Ens llevem aviat, el bus cap a Paltinis surt a les 7 del matí. Tenim una hora de trajecte fins a l'inici de la ruta, a 1450 msnm.

Mapa dels camins de la zona de Paltinis
Comencem a caminar, l'inici és dur, una pujada seguint el telecadira ... en un costat tenim la pista d'esquí i a l'altre un bosc d'avets.

Més endavant el pendent es va suavitzant, però encara seguim pujant fins a Vf. Oncesti a 1730 msnm.

Seguim la ruta per un bosc d'avets, el camí va baixant i pujant amb pendents més o menys suaus, l'entorn és molt agradable ... Baixem fins a 1660 msnm a Poiana Muncel i ens desviem per anar al punt més alt, ara el camí és ample però pedregós i torna a tenir força pendent, un parell de ciclistes ens avancen 😅. Arribem a la cima, Vf. Batrana a 1911 msnm, les vistes des d'aquí són espectaculars, fa una estona hem sortit del bosc i això és un enorme prat. Una mica més endavant hi ha un ramat de xais, veiem com van baixant amb el pastor.

Comencem el descens. El primer tram passa per una zona de prat que, poc a poc, es converteix en bosc. En tota aquesta zona hi ha molts nabius, estan molt bons.

Veiem un ramat de xais en una caseta, hi ha un cartellet cap a la casa, vendran alguna cosa? Anem a preguntar, venen formatge, ens el deixen provar i està boníssim, en comprem un que afegirem al pícnic de dinar!

Ara el camí, ja de baixada, més o menys pronunciada, passa per un bosc d'avets altíssims i va creuant petits rierols.

Arribem a Paltinis, on hem iniciat la ruta. Hem fet uns 17 km en 6 hores (amb parades incloses).

Perfil de la caminada segons el wikiloc
Ha estat una excursió fantàstica! Dinem i ens sobren dues hores fins el següent bus, aprofitem per descansar ...