diumenge, 29 de setembre del 2019

Cap a Rapa Nui (Illa de Pasqua)

Avui començo una etapa en solitari ... Em llevo molt aviat, els tràmits per volar a Rapa Nui són més llargs dels habituals i recomanen estar 3 hores abans a l'aeroport. Agafo el bus i arribo a l'aeroport, omplo el formulari d'ingrés a l'Illa de Pasqua, faig el check-in i facturo, passo el control PDI i el control d'accés a la zona d'embarcament ... tampoc n'hi ha per tant, em sobren dues hores!!!


Finalment anuncien la porta d'embarcament i hi vaig, comença i pujo a l'avió ... sorpresa! El meu bitllet és business, amb raó em va sortir tan car!


Després de 5 hores i mitja de vol aterrem a Hanga Roa, l'únic poble de l'Illa de Pasqua. L'aeroport és diminut, ni tan sols sembla un aeroport ... baixem de l'avió i ens indiquen cap on hem d'anar per recollir les maletes.


A fora de l'aeroport hi ha tot de gent amb cartells i collarets de flors, localitzo el del meu hostal, amb el meu nom i l'home que espera em posa el collaret. Em porta a l'hostal, amb dos hostes més, on ens rep en Pepe, el propietari, que m'ensenya el lloc, és fantàstic!


Després de deixar les coses vaig a passejar, aquesta tarda la dedicaré a situar-me ... és un poble petit que combina carrers asfaltats i sense asfaltar, amb cases petites, allotjaments, botigues i flors, moltes flors!


Vaig cap al port on un pescador ens ensenya als turistes les tortugues que neden pel port ... són tortugues verdes, poden fer fins a 1'5 m, i s'acosten al port per alimentar-se d'algues i de les restes de la pesca.


Aquí veig també el meu primer moai, Ahu Tautira.


Segueixo caminant pel costat de la platja, cap al nord, i veig dos moais més, un d'ells amb tocat al cap.


Passo pel costat del cementiri, és obert, senzill i es veu ben cuidat ... no és gaire diferent de l'estil de cementiris que he vist pel nord de Chile i Bolívia ...


Finalment arribo al meu objectiu, Tahai, un complex cerimonial amb tres plataformes cerimonials, Ahu Tahai és el del centre, amb un sol moai, el del nord és Ahu Ko Te Riku, també amb un moai amb ulls i tocat, i el del sud és Ahu Vai Uri, amb cinc moais de diferent mida i forma ... aquest és el lloc per venir a veure la posta de sol.


Després vaig a l'allotjament i en Pepe ens convida a sopar peix a la brasa.



2 comentaris:

  1. K xulo Berta!! Edil aeroport Pullawé? Jeje. Toma bitllet de primera!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, petit com Pulawé però amb un estil diferent ... entre aquests dos i Skelleftea (Suècia) no sé quin deu ser més petit ...
      Petons!!!

      Elimina