diumenge, 22 de setembre del 2019

Purmamarca: Cerro de los siete colores

Vam arribar a Purmamarca, que significa ciutat desert en llengua aimara, ahir a la nit. És un dels poblets de la Quebrada de Humahuaca al nord-oest d'Argentina. La Quebrada són un conjunt de muntanyes colorides i seques amb petits poblets on la gent viu en cases d'adobe, utilizen la fusta del cactus cardón i es dediquen a l'agricultura, la ramaderia i, actualment, al turisme.

Després d'un dia dur de viatge avui ens ho prenem amb calma i ens quedarem a visitar el poble i el Cerro de los Siete Colores, el seu gran atractiu.

Fem una passejada per la plaça principal on hi ha un colorit mercat. Estem a l'altiplà andí,  culturalment aquesta zona no és gaire diferent de la zona que hem recorregut a Bolívia, els productes, colors i teixits que hi veiem són molt similars ...

Visitem l'església i fem una passejada pels carrers sense asfaltar amb cases d'adobe. El poble s'acaba aviat, és molt petit, segons ens han dit té uns 2000 habitants ...

Anem cap al Cerro de los Siete Colores que fa estona que veiem al fons. Pugem al mirador que hi ha davant el cerro i que ofereix bones vistes tant dels colors de la muntanya com del poble.

Baixem i ens disposem a seguir els 3 km del Paseo de los Colorados, un recorregut entre els colors d'aquestes muntanyes que envolten el poble.

Anem seguint el camí, de tant en tant petits corriols es desvien del camí principal per pujar a alguna roca amb bones vistes ...

El camí ens permet descobrir de més a prop aquest fabulós paisatge de muntanyes que bé podrien ser la paleta de colors d'un pintor gegant ...

El recorregut circular torna a entrar al poble pel costat del cementiri i ens deixa de nou davant del mirador.