diumenge, 27 d’octubre del 2019

Caminada a Punta Pardelas

Avui he decidit fer un trekking fins a Punta Pardelas. La pista per arribar-hi en cotxe està tancada, però això per a mi no és cap problema, no tinc cotxe ... El problema és que no hi ha camí per anar-hi a peu i la pista són 20 km només d'anada, impossible utilitzar-la! Les noies del hostel m'expliquen que he de travessar la platja petita i la platja gran de Puerto Pirámides i des d'allà anar camp a través fins enllaçar amb la pista per a cotxes ... es tarda entre dues hores i mitja i tres per arribar-hi ... Surto del hostel i vaig cap a la platja, començo a caminar per la platja petita, la que utilitzen les embarcacions que van a veure balenes.


Quan arribo al final travesso cap a la platja gran, ara la marea està baixant i es pot passar bé, amb marea alta ha de ser més complicat ...



La platja és realment molt gran ... vaig passejant tranquil·lament, em fixo que la marea, al baixar, deixa al descobert cargols, petxines, musclos i fòssils ...



Al final de la platja hi ha unes coves naturals que amb la marea alta queden tapades, m'acosto a veure-les.



Ara toca començar a creuar camp a través per sobre els penya-segats. Sembla que entre les roques, a prop de les coves, hi ha un corriol i petjades, m'hi endinso, vaig pujant una estona però, de cop, ja no puc avançar més ... decideixo retrocedir ...



Torno a la platja i reculo fins una zona on he vist unes dunes i per on semblava més fàcil pujar. Començo a anar cap amunt, per aquí és més senzill i puc arribar fins a dalt. Al davant meu hi ha una zona, força planera, plena de matolls.



Ara hauré de confiar en la tecnologia ... en el maps.me es veu la pista on he d'arribar, l'utilitzo per acostar-m'hi en línia el més recta possible ... finalment arribo al camí!



Faig una marca per trobar el punt per on hi he arribat, i desfer el camí de tornada. Porto caminant dues hores i mitja, ara el camí és una pista ampla i fàcil i, a més, fa baixada, podré caminar més ràpid. Si em paro i escolto sento el silenci, només trencat pel cant del que penso que són calàbries, quina pau!



En mitja hora arribo al mirador de Punta Pardelas. Tota la zona està plena de fòssils. El paisatge que mostra val molt la pena. Al fons es veu Puerto Piràmides, les platges i els penya-segats, i cap a l'altra banda més penya-segats.



Ara vaig cap a la Platja Pardelas. És una platja gran però acollidora, de pedres, amb l'aigua molt transparent que convida a banyar-s'hi. Hi poso els peus, està freda però no excessivament, amb una mica més de calor m'hi banyaria segur ...



M'assec en una d'aquestes roques plenes de fòssils i aprofito per dinar amb una magnífica vista al davant.



Després de dinar torno cap al poble, he de desfer el camí, la primera part per la pista és fàcil ... arribo a la marca que he deixat, encara hi és 😄.



Ara no tinc la referència del camí com abans i per no perdre'm utilitzo el Wikiloc ... he gravat tot el camí d'anada i ara el puc utilitzar per tornar, més o menys, sobre els meus passos. Arribo fàcilment a dalt dels penya-segats, per on he entrat. Ara, però, no baixo a la platja, vull intentar enllaçar amb un camí que marca el maps.me i que em portarà al poble per la part de dalt ... vaig seguint en direcció al camí com ho he fet aquest matí.



Al cap d'una estona arribo a una zona de dunes xulíssima! Aquest matí l'he vist de lluny, ara hi sóc al davant ...



Passades les dunes trobo el camí, al principi són només roderes de cotxes però al cap d'una estona enllacen amb una pista. La vaig seguint ... tinc al costat bones vistes de la platja ...



Al cap d'una estona el camí baixa fins la platja petita, la travesso i ja sóc al centre del poble ... segons el Wikiloc he caminat uns 19 km, em mereixo una recompensa, no?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada