dimecres, 23 d’octubre del 2019

PN Tierra del Fuego

Avui fem un trekking pel PN Tierra del Fuego. Agafem el bus que surt a les 9 del matí cap a l'estació del Tren del Fin del Mundo, un tren que el 1994, després de 40 anys sense funcionar, va reemprendre part de l'antic recorregut del tren de presoners. Es tracta d'un tren d'època de via estreta, amb la maquinària original, que funciona a vapor.

Durant el trajecte ens expliquen la història dels presos d'Ushuaia, una presó que va estar en funcionament durant la primera meitat del segle XX. El tren, enmig d'impressionants paisatges, va travessant el sinuós riu Pipo, anomenat així en record d'un presoner que hi va morir quan intentava escapar.

Parem a la Cascada La Macarena i veiem els seus salts d'aigua.

Més endavant travessem el cementiri d'arbres, la zona on aconseguien la fusta per a construir la presó i per escalfar tant la presó com les cases d'Ushuaia ... realment va ser una destrossa ...

Finalment arribem a l'estació del Parc Nacional, baixem i comencem el trekking.

Comencem seguint una pista fins l'Ensenada Zariategui, on comença la Senda Costera, un camí de 8 km per la costa del Canal Beagle.

El camí és senzill, amb pujades i baixades suaus, amb fang en alguns trossos. Al principi passa molt a prop de la costa i podem anar baixant a unes platges de roques verdoses i aigües transparents ... segur que a l'estiu conviden a banyar-s'hi ...

Més endavant el camí s'endinsa per un bosc, fins que acaba sortint a la pista principal.

Seguim una estona la pista fins que creuem el riu Lapataia i agafem un camí que el va seguint cap a la seva desembocadura.

Hi ha illots al mig del riu i podem veure ocells nadant-hi o menjant a la seva vora.

Parella de caiquens
Més endavant ens desviem cap a la Laguna Negra, una torbera en formació que li dona el color d'on li ve el nom.

Finalment arribem al final de la ruta nacional 3, que forma part de la carretera Panamericana que uneix Alaska amb Ushuaia, els dos extrems del continent americà.

Han estat uns 16 km en total, una fantàstica excursió per la fi del món!