divendres, 28 de juliol del 2023

Cap al paradís

Passem el matí de relax a l'allotjament després de preparar les motxilles per al vol cap a Malé. A les 12h ve un taxista a buscar-nos per anar cap a l'aeroport de Colombo.

Durant el trajecte, d'unes dues hores, vaig reflexionant sobre aquests dies per Sri Lanka. En primer lloc, observo la conducció del nostre taxista, un pèl agressiva pel meu gust però crec que està dins la mitjana pel que fa al país. Aquí toquen el clàxon constantment, quan algú es creua (cosa que passa sovint), per demanar pas, però també per donar les gràcies o saludar, no sempre sé interpretar-ne el significat. I, com a excolònia anglesa, la conducció és per l'esquerra.

El principal mitjà de transport són els tuktuk, n'hi ha moltíssims, fins i tot es poden llogar! Hi ha turistes que opten per recórrer el país conduint un tuktuk.

Els tuktuk tenen funcionalitats diverses, m'ha sorprès que el forner reparteix el pa amb un tuktuk en el que va sonant la música "Per a Elisa", que a partir d'ara ja no associaré a les capses de música, i també hem vist el del repartidor de gelats.

La majoria d'esrilanquesos sempre tenen un somriure a la boca, són molt amables i sempre estan disposats a ajudar. Hem estat sempre allotjades a homestays, o sigui en cases particulars que tenen habitacions per a turistes, desconeixia aquest mot ... Hi hem estat molt a gust, els amfitrions, principalment homes, han estat pendents en tot moment de fer agradable la nostra estada, sempre ens han rebut amb te i, alguns, amb abraçades.

El menjar sempre pica, fins i tot quan diuen que no ... als ous ferrats d'esmorzar els posen tal quantitat de pebre negre que la boca m'ha quedat anestesiada!

M'ha agradat molt el viatge, és un bon destí ja que hi ha una bona combinació d'història, ciutats antigues, temples, natura i, en una altra època de l'any, platges.

Arribem a l'aeroport amb temps de sobra, encara sort! Passem dos controls per accedir a l'aeroport, facturem les maletes, passem el control de passaports, dinem i, encara, passem un altre control per accedir a la porta d'embarcament! Pugem a l'avió, ens espera un plàcid vol d'una hora i mitja fins la capital de les Illes Maldives.

Abans d'aterrar ja veiem algunes illes, entre elles Malé, la capital, una petita illa amb edificis altíssims on sembla que no hi cap ni una agulla.

L'aeroport és molt petit i tot és molt ràpid, tant el control de passaports d'entrada com la recollida d'equipatges. Ja som al paradís!

El vaixell que connecta l'aeroport amb Maafushi, l'illa a la que anem no surt fins al cap de tres hores, així que aprofitem per canviar alguns euros, sopar, contactar amb l'allotjament de Maafushi per tal que ens busqui una excursió d'snorkel per a demà i poca cosa més ja que hem arribat amb la posta de sol.