diumenge, 2 de juliol del 2023

Cap a Còrsega. Costa est.

En paraules d'Antoine Saint-Exupéry "el sol li va fer tant l'amor al mar que van acabar engendrant Còrsega", els grecs la van anomenar "la sublim" i pels francesos és "l'illa de la bellesa". Tenim una setmana per descobrir si a la quarta illa en superfície del Mediterrani, després de Sicília, Sardenya i Xipre, li escauen aquestes definicions.

Ens llevem aviat, el vol que ens portarà a Bastia surt a les 7:40h. Hi ha un únic vol setmanal directe a Còrsega des de Barcelona, el diumenge el matí, que va i torna, així doncs tornarem just d'aquí una setmana. Arribem a l'aeroport, ens venen a recollir el cotxe i passem els controls de seguretat. Un vol plàcid d'una hora i mitja que, per variar, surt puntual.

Anem a buscar el cotxe de lloguer i comencem a recórrer l'illa, el nostre primer destí no està gaire lluny, només a mitja hora, Bastia. La carretera des de l'aeroport a la segona ciutat més gran de l'illa passa pel costat d'un gran estany que està separat del mar per una estreta franja de terra i, després, pel costat del mar, des d'on tenim molt bones vistes cap a la ciutadella de Bastia, la que fou la capital genovesa de Còrsega fins a principis del S. XIX, quan va ser substituïda per Ajaccio.

Anem cap al centre i aparquem al costat de la plaça Saint Nicolas, una enorme plaça edificada al S. XIX i presidida per una estàtua de Napoleó, on, els caps de setmana, hi ha un mercat de roba i antiguitats. Des d'aquí entrem a Terra Vecchia, el barri més antic de la ciutat, i ens dirigim a la plaça del mercat on hi ha parades de menjar. Passegem per carrerons estrets amb altes cases fins arribar al port vell, una bonica imatge d'aquesta ciutat on destaca l'església de Saint-Jean-Baptiste.

Ens dirigim a les escales de la Rampe Saint-Charles per pujar a la Ciutadella a través del Jardin  Romieu, que ens porten al barri de Terra Nova. En els jardins ens fixem en els cartells informatius, no estan en anglès, només en francès i en una llengua molt semblant a l'italià, es tracta del cors, la llengua pròpia de Còrsega.

Entrem a la Ciutadella i veiem el Palau dels Gouverneurs. Passegem pels carrerons de la Ciutadella on destaquen la catedral de Sainte-Marie, amb la façana groga i blanca i l'església de la Sainte-Croix, que està tancada. Baixem cap a un baluard de la Ciutadella des d'on n'obtenim bones vistes.

Des del baluard baixem unes escales que ens porten al passeig marítim Aldilonda, paraula corsa que significa sobre el mar, un sinuós passeig de 450 metres enclavat a la roca al costat dels poderosos murs de la Ciutadella. El passeig desemboca a l’esperó del far, des d’on tenim unes fabuloses vistes del port i de la ciutat. Val molt la pena aquesta passejada, és un espai magnífic!

Després de visitar Bastia tenim una tirada llarga de cotxe seguint la costa est. En alguns trossos la carretera s'allunya una mica de la costa però en d'altres passa ben bé pel costat, decidim parar en alguna platja per refrescar-nos. Les platges de la costa est que estan entre Bastia i Porto Vecchio no destaquen especialment, ens parem a Fautea de la que hem llegit que té la sorra fina i daurada i aigües cristal·lines de color turquesa ... no està malament però sí que hi ha un restaurant i la carretera passa ben bé pel costat, no podria dir que sigui una platja amb encant.

Anem cap a Sotta, un petit poble d'interior entre Porto Vecchio i Bonifacio, on tenim l'allotjament. Després de deixar les coses anem a sopar i fer una volta per Porto Vecchio. Es nota que és un poble molt turístic, veiem algunes botigues de moda amb preus exageradament alts, de veritat hi ha gent que s'ho pot permetre? De la ciutadella que van construir els genovesos en el S. XV en queden alguns vestigis com la Porta Genovesa i el Bastió de França.

Hi ha molta animació en tot el casc antic, sobretot al voltant de la Plaça de República, dominada per l'església Saint-Jean-Baptiste, on hi ha cafès, restaurants i locals d'oci.

1. Cristina Camacho Belenguer17 d’agost del 2023, a les 22:45

Ay Quin gust rellegir la nostra aventura! I veure detalls que no havia visto, com el darrer farolet!

2. Cristina Camacho Belenguer17 d’agost del 2023, a les 22:47

I, per cert, no vols compartir el nostre "curiós" allotjament??