dilluns, 24 de juliol del 2023

Ella

Hem decidit passar dues nits a Ella, així que avui tenim tot el dia. Volem fer una caminada per veure els dos punts més destacats: el Little Adam's Peak i el Nine Arches Bridge. La caminada, d'uns 8'5 km, és senzilleta, està indicada i la podem seguir des del wikiloc. Ens prenem l'esmorzar amb calma i sortim cap a les 10 del matí. Travessem el poble, dos carrers plens de restaurants i botigues, i no tardem a arribar a la cruïlla amb indicacions cap al Little Adam's Peak. Aquí comença un camí entre camps de te, en els quals veiem gent treballant, i amb molt bones vistes cap al Ella Rock.

Una pujada i una llarga escala ens porten dalt del Little Adam's Peak, anomenat així per la seva forma cònica similar a la del sagrat Adam's Peak, una muntanya molt més alta i complicada de pujar. Les vistes no són massa diferents de les que anàvem veient pel camí. Fem fotos, baixem un petit tram i pugem a un altre cim que hi ha al costat mateix. Des d'aquí surt un camí que porta a un altre cim però és de sorra i pedres i rellisca molt, decideixo no anar-hi ...

Part de la baixada es pot fer en tirolina, m'ho estic pensant, però hi ha molta gent i fa mandra esperar. Quan arribem a baix agafem el desviament cap al Nine Arches Bridge. El camí puja fins arribar a una carretera, la seguim una estona i més endavant ens tornem a desviar per un camí i un corriol entre cases. Des d'aquí tenim ja unes vistes fantàstiques del pont.

Seguim baixant, aquesta part és una mica més complicada, fins que arribem a les vies del tren i les seguim fins el pont. El Nine Arches Bridge, pont dels nou arcs, és un pont de viaducte que es va acabar de construir el 1921, i és un dels millors exemples de construcció de ferrocarrils de l'època colonial al país.

El creuem, fem fotos i agafem el camí de tornada, ara pel mig d'un bosc. Arribem al final del camí i tornem cap al poble, a dinar. Han estat poc més de 8'5 km amb un desnivell acumulat de 418 m, una caminada fàcil, agradable i amb paisatges meravellosos, molt recomanable!

Ens prenem la tarda de relax. En el nostre allotjament hi ha una menjadora i abeurador per ocells que està molt concorreguda, m'entretinc una bona estona mirant-los i fent fotos.