dilluns, 31 de juliol del 2023

Maldives - 3r dia

Avui tornem a fer una excursió d'snorkel. A les 9h estem davant l'empresa amb la que l'hem contractat, ens donen les aletes i una tovallola. Al cap d'una estona anem cap al vaixell, es tracta d'un speed boat més petit que amb el que vam anar a l'altre excursió. Sortim i, al cap de poca estona ... dofins! Tornem a veure dofins al voltant del vaixell. No estan tant actius com abans d'ahir però s'apropen més.

Deixem enrere els dofins i anem a una zona anomenada Coral Garden, ja que aquí hi ha molts corals. És una zona molt poc profunda i cal anar en compte per no posar-s'hi dempeus al damunt. És una preciositat, no només hi ha corals de formes i colors diversos sinó que també hi ha molts peixos. M'encanta! A més, avui fa molt bon dia i el mar està molt calmat, és molt fàcil i agradable nedar.

Ens deixen una hora per nedar i explorar la zona. No surto de l'aigua i no puc parar de fer fotos i vídeos. També ens en fan els de l'empresa, però aquesta vegada sense cap mena de trampa, no donen menjar als peixos, aquí no cal ... El temps em passa volant!

La següent parada de l'excursió és a Gulhi, una altra illa local més petita que Maafushi. Caminem del port a la bikini beach, passant pel poble i per un petit mercat de souvenirs. Aquesta illa es veu molt menys turística que Maafushi, amb menys infraestructura, edificis més baixos i la platja m'agrada molt més.

Tornem al vaixell i anem al Fish Tank, de seguida veiem com els peixos i alguns taurons nodrissa s'acosten al vaixell ... de nou els estan tirant menjar!

Ens deixen baixar i nedar al voltant del vaixell, sempre i quan no anem al lloc on estan fent fotos i vídeos fins que arriba el nostre torn. Hi ha molts peixos de diferents tipus, taurons nodrissa i algunes raies.

M'acosto a la part del darrera del vaixell on fan les fotos, aquí la quantitat de taurons és important i fan respecte. M'hi estic una estona, nedant o simplement surant, mirant la càmera, mentre al darrera els peixos i taurons van fent la seva.

L'última parada de l'excursió la fem en un banc de sorra on planten uns para-sols sota els quals dinem. En el banc de sorra s'hi troben trossos d'esquelets de corals, cargols i petxines, hi estem una estona i podem banyar-nos.

A la tarda estem una estona descansant a l'allotjament i després anem a un dels espigons que delimiten la bikini beach per veure la posta de sol, em sorprèn la gran quantitat de crancs negres que hi ha camuflats entre les pedres de l'espigó. La posta no és gaire espectacular ja que està molt ennuvolat.