dissabte, 31 de juliol del 2021

A casa

Tot s'acaba, i el meu periple per centreamèrica ha arribat a la seva fi. Després de quasi un mes de voltar per les terres maies de Guatemala i Mèxic, ha arribat l'hora d'acomiadar-me'n. Ens llevem molt aviat per anar cap a l'aeroport de Cancún i agafar un vol cap a Ciutat de Mèxic, un vol tranquil de dues hores i mitja.


Després de dues hores i mitja d'escala, que aprofitem per esmorzar i gastar els últims pesos que ens queden, toca un vol cap a Madrid de quasi onze hores. Finalment, després de força turbulències, aterrem mitja hora abans de la prevista.


Aquí es produeixen els últims comiats amb els companys de viatge. Però per arribar a casa encara em falten alguns quilòmetres, primer un vol cap a Barcelona d'una hora i quart i, finalment, una hora i mitja de bus.


I, per fi, vint-i-quatre hores després de llevar-me, arribo a casa! Torno amb molts records.

Guatemala ha estat un gran descobriment, m'ha semblat un país impressionant que té molt a oferir: cultura, natura, monuments i història. M'he trobat amb gent senzilla, amable i agradable que no tenen una vida senzilla però que sempre ofereixen un somriure. L'Israel, el nostre conductor, ens ha explicat moltes coses de la vida a Guatemala i ens ha fet molt fàcil el viatge. He pogut gaudir molt dels dies que hi he passat, de la companyia i dels llocs que he conegut.

Mèxic s'ha allunyat una mica dels tòpics i m'ha mostrat una petita part del que crec que és el país. M'ha sorprès positivament la capital i he gaudit molt de l'estada a Chiapas, però m'ha decebut la península de Yucatán, massa pensada per al turisme de masses que van als grans complexos que han privatitzat i dominen les platges. Potser, més endavant, li hauré de donar una altra oportunitat ...

I ja puc afegir dos països més a la llista:

Àfrica (3)
Amèrica (7)
Àsia (9)
Europa (19)
Oceania (0)
Egipte
Marroc
Tunísia
Argentina
Bolívia
Estats Units
Guatemala
Mèxic
Perú
Xile
Filipines
Indonèsia
Iran
Japó
Jordània
Malàisia
Myanmar
Tailàndia
Turquia
Andorra
Bulgària
Ciutat del Vaticà
Dinamarca
Espanya
Estònia
Finlàndia
França
Hongria
Irlanda
Islàndia
Itàlia
Països Baixos
Polònia
Portugal
Regne Unit
Romania
Suècia
Suïssa
TOTAL: 38 països

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada